مشکلات رفتاری کودکان و نحوه برخورد والدین

آنچه در این مطلب میخوانید

مشکلات رفتاری کودکان و نحوه برخورد والدین

بزرگ کردن و فرایند تربیت کودکان، مسئله ای بسیار چالش برانگیز ومهمی است و حتما والدین در این دوران با رفتارهایی متفاوت و حتی عجیب از کوکانشان روبه ور می شوند که نحوه برخوردنسبت به این رفتار را نمی دانند و یا حتی از علت بروز این رفتار ها اطلاعاتی ندارند. کلینیک روانشناسی آرام، در ادامه مطلب به شایع ترین رفتاری ها واختلالات رفتاری کودکان و همینطور نحوه عکس العمل  والدین نسبت به این رفتار ها که توسط بهترین روانشناس کودک بیان می شود، ارائه شده است.

تشخیص اختلالات رفتاری کودکان

ممکن است در برخی از رفتار های کودکمان، تفاوت هایی با کودکان دیگر احساس کنیم و یا کارهایی از فرزندمان ما را عصبانی و ناراحت کند اما علت و نحوه برخورد با آن ها را ندانیم، به طور کلی شناسایی و تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان زیر پنج سال، بسیار مشکل و حساس است. با این وجود مجموعه ای از رفتار ها بین آنها شایع است و همین امر کمک شایانی به تشخیص این رفتار ها می کند از جمله :

بهترین-روانشناس-کودک-در-تهران
بهترین-روانشناس-کودک-در-تهران

اختلال رفتاری حاصل ازمشکلات عاطفی

برخی از رفتار های نامعقول کودکان حاصل از بروز یک اختلال نیست بلکه این رفتار حاصل از محیط، شرایط و یا مشکلات عاطفی است که کودک با آن ها رو به ور شده است و نتوانسته آن ها را درک کند و بدین صورت رفتارهای غیر طبیعی از خود بروز می دهد.

مقالات مرتبط:

۷ تکنیک برای افزایش تمرکز در کودکان

مشکلات جنسی و نحوه درمان آن

انواع برخورد والدین باکودکان

فرزندپروری با اقتدار : والدین قوانین سخت گیرانه داشته و بدون سازش هستند.

فرزندپروری توانا یا دموکراسی : والدین دارای قوانین سختگیرانه هستند، اما تمایل به گوش دادن و همکاری با فرزند خود هستند.

 فرزندپروری آسان گیر: والدین تعداد کمی قوانین برای کودک در نظر می گیرند و والدین بیشتر حالت دوستی با فرزند خود دارند.

فرزندپروری بدون درگیری: والدین قوانین خاصی را ندارند و تعامل کمی هم با فرزندان خود داشته  وبه طور کلی از فرزندان خود غافل هستند.

بهترین برخورد و معقولانه ترین نحوه فرزندپروری، به صورت توانا است زیرا علاوه بر آن که در این روش کنترل و قواعدی خاص وجود دارد، کودکان دارای عزت نفس و قدرت تصمیم گیری نیز هستند.

می توان برای مشاوره جهت حل مسائل عاطفی و اختلالت عاطفی، به کارشناس حرفه ای روانشناسی مراجعه کنیم. برای تعیین وقت قبلی و مشاوره با بهترین کلینیک روانشناسی و نوروفیدبک درمانی آرام با شماره های زیر تماس بگیرید.

  • 021-22260067
  • 021-22260069

قوانین روشن برای کودکان

آنچه که در سبک فرزند پروی مهم است، قوانین و پیامد های روشن و قابل فهم برای کودکان است و همچنین والدین منعطف بوده و تمایل به گوش دادن دارند.

با کودکان خود صبور باشید

همدلی، همکاری، خلق و خوی آرام از ویژگی های اصلی والدین باید باشد، اما اگر والدین علاوه بر آن که به تربیت فرزند خود اهمیت داده و قوانین خاصی را ترتیب داده ند و همینطور با کودک خود تعامل نیز دارند، همچنان دچار مشکلاتی با کودکان هستند، بهتر است با یک روانشناس خوب کودک صحبت کنند تا علت مشکل را شناسایی کرده و تکنیک های روانشناسی و فرزندپروری را ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

11 + دو =

Call Now Button